יום ראשון, 28 ביוני 2015

יאללה, תעמיס לי...


28 בינואר 2014 - יומן הצהריים של גל"צ עם יעל דן.
מורה לנהיגה באזור בית שמש ראה בזמן שיעור נהיגה, רכב פרטי עם 5 ילדים במושב האחורי.
הוא עצר את הרכב ושאל את אב המשפחה שנהג, למה הוא מכניס כל כך הרבה ילדים כשהם לא חגורים בחגורה.
האב אמר שאין חוק האומר כמה אנשים מותר להסיע במושב האחורי...
המורה חזר לרכבו ובדק את רישיון הרכב שלו ולתדהמתו הוא גילה כי המקום שבו היה נהוג לכתוב, כמה נוסעים רשאים לעלות באותו סוג רכב המופיע ברישיון, נשאר ריק.
המורה חזר על הבדיקה עם כמה אנשים אקראיים ואצל כולם הייתה אותה התוצאה.
גם קצין משטרה בכיר במדור התנועה ענה למורה כי הבעיה ידועה והיא מהשנים האחרונות.

אני שמעתי את השידור ועצרתי את הרכב שלי ובדקתי גם אני.
ולתדהמתי גם אצלי ברישיון הרכב, המקום נשאר ריק.
בשיחה משותפת עם מנכ"ל אור ירוק מר אבוהב, מתבררת התמונה העגומה.
החוק לא אומר כמה אנשים מותר להסיע ברכב מסויים.
תוקנה תקנה שהורידה את מס' הנוסעים המורשים לשבת במושב האחורי בלחץ ה...סיעות החרדיות.
למה?
התשובה מאוד פשוטה. הלובי שלהם בכנסת לחץ על הוועדות השונות להוריד את הכיתוב כיוון שמשפחות חרדיות מרובות ילדים המה ואין ידן משגת לקנות רכב גדול ולכן כדי להקל עליהן הורד הסעיף הזה מרישיון הרכב!

אבסורד? לא בטיחותי? מטומטם? כל התשובות נכונות.
רק כדי לסבר את האוזן, ילד שיושב במושב האחורי לא חגור, מכונית הנוסעת במהירות של 80 קמ"ש ומעורבת בתאונה כלשהיא הילד הלא חגור יפגע שלוש פעמים:
פעם אחת הוא יפגע בתוך האוטו כיוון שגופו ימשיך את התנע (התנועה) במהירות של 80 קמ"ש.
פעם שנייה הוא יפגע מחפצים ואנשים שינמצאים ברכב בזמן התאונה.
פעם שלישית גופו יספוג חבטה כל כך קשה שגם איבריו הפנימיים אל יעמדו במכה וסיכוייו להישרד שואפים לאפס.
לא פלא שנהגי הסעות לילדים קטנים העושים הסעות לגנים, "מעמיסים" כמות בלתי מוגבלת של ילדים במושבי הרכב, אין עליהם פיקוח, בעצם הם לא עוברים על החוק.

אני לא מבין למה אין אף אחד שקם ומתריע על זה?
האם חיים של ילדים או אנשים מבוגרים לא חשובים וחשוב יותר החיסכון בכסף?
למה לא מחוקקים תקנה שתתיר העלאת נוסעים במושב האחרוי כמס' החגורות באוטו הרכב?
למה לא מורידים מיסים למכוניות גדולות יותר כדי להקל על אוכלוסיות גדולות כמו אלו במגזר החרדי?
איפה המשטרה, הכנסת, משרד התחבורה, המועצה הלאומית למניעת תאונות, אור ירוק וכל הגופים האחרים?
בשנה נהרגים כ-35 אנשים מכיוון שלא חגרו חגורות בטיחות, נפצעים יותר מאלף מאותה הסיבה.
עכשיו הסיבה מובנת, אבל למה היא בכלל קיימת?
כל כך הרבה שאלות של למה, ואין אפילו תשובה אחת הגיונית.

מישהו מוכן להסביר?

(צילום של רישיון הרכב שלי כל הפרטים לא חשובים למעט כמה "מקומות ישיבה למעט הנהג")



כל מי שמחזיק בבעלותו רכב, מוזמן לבדוק את הסעיף הזה.
הנה המצב כמו שכתוב שחור על גבי YNET לקרוא ולא להאמין איך תקנה אחת מבטלת תקנה שנייה בסדר רץ.


KeyMan

5 תגובות:

  1. קיבלתי את הפוסט הזה במלואו למייל. אם אתה רוצה לדעת. (אני רשום לך במייל). אלמד אותך איך לבדוק את המנויים כשתרצה וכשזה יהיה אקטואלי.
    אני זוכר אותו מישרא. פתאום אני מרגיש כאילו אנחנו מכירים מיליון שנים. וזה טוב. כי אני אוהב חברים ותיקים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מנסה ומפרסם דברים מישרא כדי ללמוד וחוצמזה שאנחנו מכירים תלפים שנים 😃

      מחק
  2. מאוד יפה, מאוד אסתטי. אני חייב לציין שאחרי שעברתי לכאן, הבלוגים של ישרא התחילו להראות לי מגוחכים. כמו דינוזאורים. כשהייתי שם, לא שמתי לב למבנה הגס והמיושן של הבלוג, אולי גם לא רציתי לשים לב.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין ספק שמאוד יפה ואסטטי, נקי ומסודר. בזכותך אני לומד דברים חדשים!

      מחק

בדידות בצמרת

  השבוע קראתי משהו בלינקדין, כאילו שאני כתבתי את זה. מדברים שם על בדידותם של המנכ"לים. אני אומנם עדיין לא מנכ"ל ורק סמנכ"ל בח...