יום שני, 25 בדצמבר 2017

1700-1300=טבע


1700
זהו המספר של עובדי טבע שיפוטרו בקרוב.
ליבי עם כל אחד ואחד מהם ויש לי לא מעט חברים בנאות חובב, בפתח תקווה ובירושלים.
יחד עם אהבתי וחברותי מה שעשתה ההסתדרות ומה שעושים כל השרים וחברי הכנסת זה לגזור קופון על גבם ללא יכולת אמיתית לעשות משהו.
והאמת, אין מה לעשות.


90% מהפעילות הכלכלית של טבע הוא בחו"ל.
90% מהעובדים של טבע נמצאים בחו"ל.
טבע היא חברה פרטית שלא צריכה לתת דין וחשבון למדינה.
נכון שהשורשים הם בישראל וכל ההיסטוריה לא תשתנה אבל זה בדיוק שם. זו ההסטוריה.
טבע גם לא קיבלה כסף מהמדינה בטח לא אחרי שחוקק החוק להשקעות הון.
לפי השמועות, מנכ"ל טבע אמר בקור רוח לביבי שהוא מבזבזב את זמנו (של המנכ"ל)
וכי לא ישתנה כלום בתוכנית ההבראה שלו להציל את החברה.
ההסתדרות השביתה את המשק לחצי יום בעלות של 150 מיליון שקל.
למה זה היה טוב? לפופוליזם ותו לא על גבם של האזרחים לא עובדי טבע.

האם עובדי טבע יצאו להפגנה או להזדהות עם שביתות הנכים?
האם קולם של עובדי טבע נשמע כשסגרו את נגב קרמיקה בירוחם ו-300 איש פוטרו בין לילה?
האם קולם נשמע כשיש בעיות אחרות במפעלים?
כל התשובות לשאלות האלו הוא לא.
ליבי היה גם עם הילדים של העובדים שאת חלקם אני מכיר אישית.
קשה באמת קשה לראות ילד שבוכה ודואג לפרנסתם של הוריו.
אבל התקשורת, כמו שרק היא יודעת לעשות, מצלמת את ילדי עובדי טבע ולא את ילדי עובדי
מפעל נגב קרמיקה הסגור.

1300
אתמול, הודיעה סופרפארם כי היא מפטרת 1300 דיילות יופי בכל הסניפים.
אומנם הדיילות הן לא עובדות סופרפארם אלא עובדות של חברות הקוסמטיקה אבל עדיין
המשכורות שלהן מגיעות בדרך עקיפה מהסופרפארם.
למה מפטרים אותן? כי שופרסל הגדולה קנתה את ניו-פארם, המתחרה של סופרפארם.
סופרפארם רוצה להוזיל עלויות ולכן מפטרת 1300 דיילות יופי.
אני לא מבין ביופי אבל אני מבין באנשים.
מה ההבדל בין 1700 עובדי טבע ל-1300 דיילות יופי?
זו בדיוק הנוסחה בראש הפוסט.
1300-1700=טבע (האדם).

דיילות יופי הן נשים, לא חשובות (לא לדעתי כמובן), 
ממש כמו אותן קופאיות שלא נתנו להן כסא לשבת כל המשמרת.
דיילות יופי לא צעירות שעכשיו ימצאו את עצמן מחוץ למעגל העבודה.
איפה ההסתדרות שתשבית את המשק או תכנס למו"מ עם סופרפארם? 
איפה ביבי שישב עם הבעלים של סופרפארם?
איפה שלי יחימוביץ'? 
איפה עובדי טבע שיפגינו בעדן?

אין קול ואין עונה.
למה? כי הן לא חשובות.
בושה וחרפה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בדידות בצמרת

  השבוע קראתי משהו בלינקדין, כאילו שאני כתבתי את זה. מדברים שם על בדידותם של המנכ"לים. אני אומנם עדיין לא מנכ"ל ורק סמנכ"ל בח...